Oyunlaştırma (gamification), oyunsal düşünmenin ve oyunu oyun yapan tüm faktörlerin eğitim, satış, sadakat yaratmak vb. alanlarda kullanılması olgusudur.

Eğlendirerek öğretmek, eğitimde en çok kullanılan, en etkili metotlardan biridir ve aslında psikolojik bir durumdur. Zevk alarak yaptığımız her eylemi hayatınıza daha hızlı kabul ederiz. Oyunlaştırmadaki hedef, kişiye vermek/uygulatmak istediğiniz durumu eğlenerek hayatına sokmasına olanak tanımaktır. Satış artışı, eğitim vb. konuların desteklenmesinin sağlandığı Oyunlaştırma ile genel olarak sadakatin yaratılması ve pekiştirilmesi sağlanmaktır.

Oyunlaştırmadan yararlanırken kullanıcıların bu oyunlaştırma işlemleri sırasında çok fazla işlem ile uğraşmamaları gerekir. Bu sistemin kolay bir kurguyla web ya da mobil uygulamalara entegre edilmiş olması kullanım kolaylığı sağlayacağı için geri dönüşümün de artmasını sağlayacaktır. Bunun yanı sıra kullanıcılar için planlanan kurgudaki eylemler zorunlu olmamalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar buna kendilerini mecbur hissetmedikleri için Oyunlaştırma olgusunu takip etmeyebilirler. Kullanıcılar kendi istekleriyle, fark etmeden etkileşime girmeliler.

Post Image
BLUETOOTH / NFC

Ek Puan

Fili yanı sıra ek kazanımlar da elde etmesini sağlar.

TURBO CHARGING

Günün Sorusu

Ürün hakkındaki bilgilerini, ürünler hakkında geçmiş deneyimlerini test etmeği sağlar.

FINGERPRINT

Liderlik Tablosu

Tüketicilerin bilgi düzeylerini, araştırma çabalarını ve mevcut seçenekleri hakkındaki değerlendirmeler sağlar.

Smartwatch
TURBO CHARGING

Eğitimler

Ürün ilgilenim ve bilgi düzeyinin marka sadakati oluşumuna olan etki sağlamak.

MUSIC PLAYER

Rozet/Madalyalar

Ödüllendirme ve üye segmentasyonuna yarar.

WATER RESISTANT

Struggle (Mücadele)

Rekabeti artırarak satışı tetikler ( ek puan kazanımları sağlar).

YUKARI