LOYALTY FAYDALARI

LOYALTY FAYDALARI NELERDİR ?

Son zamanların en güçlü oluşumları arasında olan Loyalty Müşteri Tatmin Programı müşterilerin firmalara olan bağımlılığını arttıran ve sabit kılan bir uygulamadır. Sosyal medyanın göz ardı edilemez gücünde insanların hem sosyalleşmesi hem de sosyalleşirken her konuda bilginin ve reklamın insanlara ulaşması sağlanmaktadır.

Sosyal medya üzerinden yayınlanan her reklam takipçiler tarafından ilgi ile karşılanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında hedef kitleye ulaşılması, firmalara olan bağımlılığın ve sadakatin sağlanması ayrıca markanın pekiştirilmesi için takipçilerin katılım sağlamasından dolayı ödüllendiriliyor olması çok önemlidir. Burada da loyalty faydaları ile gündeme gelmektedir. Firmaların yeni bir pazarlama strateji oluşturmasında ciddi anlamda olanak tanıyan ve müşterilerin firma ile aralarındaki diyaloğun daha güçlü olmasını sağlayan bu sistemin pek çok faydaları bulunmaktadır. İşte loyalty faydaları aşağıda yer almaktadır.

PROGRAMININ FAYDALARI NELERDİR?
  • Firmanın mevcut müşterilerinin firmaya karşı bağımlılığının arttırılmasında aktif rol oynamaktadır.
  • Firmaların pazarlama sektörü içerisindeki maliyetlerini düşürmektedir.
  • Loyalty faydaları arasında firmaların var olan stoklarının bitirilmesinde faydalı olması yer almaktadır.
  • Karlılık miktarını arttırdığı oranda marka itibarını da yükseltmektedir.
  • Müşterilerin firma arasındaki ilişkilerini sağlıklı bir şekilde düzenlemektedir.
  • Loyalty faydaları arasında müşterilerin kendilerini çok özel olduklarını hissettirmeleri de bulunmaktadır.
  • Müşterileri hakkında detaylı bilgilere sahip olan firmalar bu bilgileri kayıt altına alarak işlemler sırasında başarılı bir şekilde kullanabilmektedir.
  • - LOYALTY PROGRAMININ HEDEF KİTLESİ NEDİR?

    Firmalar için loyalty faydaları oldukça fazladır. Kurumsal firmaların tercih etmiş olduğu bu müşteri tatmin siteminin de bir hedef kitlesinin bulunması gerekmektedir. Bu hedef kitleye hitap edilmesi durumunda loyalty faydaları daha da çok olmakta ve program sağlıklı bir şekilde çalışmaktadır. Son tüketicilerin hedef kitle kapsamında değerlendiriliyor olması sadakat programı içerisinde en önemli husus olmaktadır. Firma çalışanları, satış mümessilleri, ana bayi ya da alt bayi, perakende ürünlerin satış noktaları ve son kullanıcı Loyalty programı hedef kitle kapsamı içinde yer almaktadır. Bu hedef kitleye uygulanan promosyonlar sayesinde de müşteri sadakati daha çok perçinlenmektedir. Bu promosyon hizmetleri içerisinde ;

  • Ürün ambalajlarının içerisine bir hediye yerleştirmek
  • Ürünlere sabitlenen hediyeler ile ürün satış adedini arttırmak
  • Çekilişler ile kazı kazan promosyonları yapmak
  • Marka bilirliğini daha da çok arttırmak için eşantiyon ürünler vermek
  • Sipariş miktarı oranında hediye seçenekleri sunmak
  • Çoktan seçmeli kampanya ile puan promosyonu hizmet sunmak
  • Puan biriktirme sistemi ile club sistemi oluşturmak
  • Personel ödüllendirme sistemlerini kullanmak yer almaktadır. Bu sayede sektörünüze ve hedef kitlenize en uygun olan loyalty müşteri tatmin programını uygulayabilirsiniz.
  • YUKARI