LOYALTY FAYDALARI

LOYALTY FAYDALARI NELERDİR ?

Sadakat Programlarının İşletmeye Sağladığı Avantajlar

İşletmeler için yeni müşteri bulmanın ya da yeni müşterilerle çalışmanın, mevcut müşterilerle çalışmaktan daha maliyetli olduğu bir gerçek. Potansiyel müşterilerin profilinin belirlenmesi, bu potansiyel müşterilerin ürün/hizmetten haberdar edilmesi ve belki ürün/hizmetin denenmesini teşvik etmek için fiyat indirimlerinin yapılması hep bir maliyet kalemidir. Oysa mevcut/sadık müşteri ile çalışmak, işletmelerin pazarlama maliyetlerini düşüren bir stratejidir. İşletmenin ürün/hizmetinden haberdar olan müşteriler, işletmelerin yeni ürün/hizmet tutundurma harcamalarında azaltıcı bir etkiye sahiptir.

Sadık müşteriler yaratmanın işletmeler için çok önemli diğer bir noktası da stratejik ortak kazanmış olmaktır. Markaya sadık müşteriler, ürün/hizmet üretim ve pazarlama sürecinde karşılaştıkları problemleri, beklentileri ve önerilerini işletme yönetimiyle paylaşmakta böylece işletmeye aldığı geribildirimlerle yapacağı düzenlemeler sonrasında kalitesi artan bir hizmet sunma imkânı vermektedir.

Kuşkusuz “bir ürün/hizmet ile alakalı deneyimlerin kişiden kişiye aktarılması” olarak tanımlanan ağızdan ağıza pazarlama, bilinen en eski pazarlama yöntemidir ve dünya üzerinde bu yolla büyüyen pek çok markadan söz edilir. Sadık müşterilerin birer marka elçisi olduğu da unutulmamalı ve ağızdan ağıza pazarlamayı etkin olarak kullanmak isteyen markaların müşteri memnuniyetini artıracak adımlar atması önerilmektedir.

YUKARI